Forum - Edebiyat, Eğitim, Genel Kültür Forumu - vBulletin

Toplam 9 adet sonuctan sayfa basi 1 ile 9 arasi kadar sonuc gösteriliyor
dqw
  1. #1
    gogeselam - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Şubat.2009
    Mesajlar
    19.255

    Standart Türkan Şoray

    Türkan Sultan


    Gerçek Adı
    Türkan Şoray
    Doğum Yeri
    İstanbul
    Doğum Tarihi
    28.06.1945
    Onu Ünlü Yapan Ne?
    1960'larda oynadığı filmlerle tanınmaya başlamış, 1964'te 1. Antalya Film Festivali'nde en başarılı kadın oyuncu ödülünü aldığı "Acı Hayat" filmiyle ünlenmiştir.
    Eğitim
    Fatih Kız Lisesi Orta Bölüm



    Takma Adı : Kara Kız, Sultan


    Ailesi:
    Babası: Halit Şoray, devlet demir yolları memuru
    Annesi: Meliha Şoray, ev hanımı
    Kardeşi: Nazan Şoray, aktris
    Kızı: Yağmur Ünal, babası, Cihan Ünal.


    Birliktelikleri:
    Eşi: Cihan Ünal, tiyatro oyuncusu, 1983'te evlendiler, 1987'de ayrıldılar.
    Eşi: Rüçhan Adlı, 1962'de bir film setinde tanıştılar, 1982'de ayrıldılar
    Nişanlısı: Türker İnanoğlu (Kısa bir süre nişanlı kaldılar)
    Nişanlısı: Şadi Çadırcı (Şoray, 15 yaşındayken nişanlandılar)




    Eğitim:
    - Fatih Kız Lisesi Orta Bölüm


    Kardeşi Nazan doğduktan sonra annesi ve babası boşanırlar, çocuklar annede kalır
    Şoray, Karagümrük'teki ev sahiplerinin kızı Emel Yıldız (o da artistti) ile bir film setine gider ve Yeşilçam'a adım atar.
    Burada Türkan Şoray, Türker İnanoğlu tarafından keşfedilir ve Emel Yıldız'ın yerine "Köyde Bir Kız Sevdim" filminde başrol oynar (1960).
    1965'ten sonra Türk sinemasının en iyi dört kadın oyuncusundan biri olmuştur.
    Aynı yıl içinde benzer sayıda filmler çevirmesi ve filmlerinin aynı konuları içermesi ona olan ilgiyi azaltır, yapımcılarla da arası bozulur, bunun sonucunda yapımcılar onu dışlarlar, ancak Şoray, "Şoray Kanunları"nı açıklar ve bu sayede yeniden film çevirmeye başlar.
    Şoray Kanunları'ndan birkaç madde:
    -Türkan Şoray film senaryolarını film çekim tarihinden en az bir ay önce beğenir.
    -Film çekimi İstanbul dahili olup Türkan Şoray İstanbul dışına çıkamaz.
    -Pazar günleri Türkan Şoray çalışmaz.
    Gerek TRT'nin kurulması gerekse porno film furyası sebebiyle Şoray 70'lerde yılda ortalama ancak 4 film çevirebilmiştir. 1980'lerde ise yılda bir ya da iki film çevirmiştir.
    90'ların ilk yarısında Şoray, 5 film daha çevirir. Ancak önce 1994'te babasını ve 1995'te büyük aşkı Rüçhan Adlı’yı kaybeder.
    Bu yıllardan sonra Şoray, televizyon dizilerinde boy göstermeye başlar
    2000 yılında yer aldığı "İkinci Bahar" dizisiyle de başarılı olur, bu başarı "Tatlı Hayat" dizisiyle de devam eder.
    Kadir İnanır'la başrolleri paylaştığı "Gönderilmemiş Mektuplar" adlı sinema filminde beklenen başarıyı elde edemeyen Şoray, 2000'li yıllarda sadece bu sinema filminde rol almıştır.


    Ödüllerinden Bazıları
    1964: 1. Antalya Film Festivali - En başarılı kadın oyuncu, Acı Hayat
    1968: 5. Antalya Film Festivali - En başarılı kadın oyuncu, Vesikalı Yarim
    1973: 5. Adana Film Festivali - En başarılı kadın oyuncu, Mahpus
    1973: Moskova Film Şenliği (Rusya) - Özel Ödül, Dönüş
    1978: Taşkent Film Şenliği - Uluslarrası Aytmatov Kulübü Geleneksel Ödülü, Selvi Boylum Al Yazmalım
    1987: 27. Antalya Film Festivali - En iyi kadın oyuncu, Hayallerim, Aşkın ve Sen
    1990: 2. İzmir Film Festiali - Altın Artemis Onur Ödülü
    1992: 8. Bastia Akdeniz Sinemaları Festiali - En iyi kadın oyuncu, Soğuktu Ve Yağmur Çiseliyordu
    1994: 6. Ankara Film Festivali - Emek Ödülü
    1994: 31. Antalya Film Festivali - En iyi kadın oyuncu, Bir Aşk Uğruna
    1996: 15. Uluslararası İstanbul Film Festivali - Sinema Onur Ödülü
    1999: Roma Film Festiali - Büyük Ödül
    1999: 2. Uçan Süpürge Kadın Filmleri Festivali - Kadın Yönetmen Ödülü
    2000: Marmara Üniversitesi İletişim Fakültesi - Zirvedekiler 2000 Ödülü
    2000: 31. Antalya Film Festivali - En iyi kadın oyuncu, Bir Aşk Uğruna
    2001: Akademi İstanbul - Yılın En Başarılı Sanatçısı Ödülü.


    28 Haziran 1945de Istanbul’da dogdu. Babasi Halit Soray devlet demir yollarinda memur, annesi ev hanimiydi. Maddi imkanlarin kisitli oldugu bir ailede dünyaya geldi. Ögrenimine Rami Tas mektebinde basladi fakat sürekli mahalle degistirdiklerinden, egitimini 1956’da Feriköy ilkokulunda tamamladi.1954’te Meliha ve Halit Soray çifti bosanir. Çocuklar annede kalir. Karagümrük Sarmasik Sokak’a tasinirlar. Burada ev sahiplerinin kizi Emel Yildizla tanisir, onun sayesinde de Yesilçam’a adim atar. Bir gün onunla beraber film setine gider ve böylece ünlü “Yesilçam Sokagi”na adimini atmis olur. Soray o dönemde on bes yasindadir. Emel Yildiz, o sira “Köyde Bir Kiz Sevdim” adli filmin basrolünde oynayacaktir. Bir gün filmin setine Sorayi da götürür. Kenarda bir yerde otururken Türker Inanoglunun dikkatini çeker. Soray’la tanistirilir. Inanoglu basrol için Türkan Soray’in daha uygun olacagina karar verir. Soray’in Yesilçam’a girisi de böylece gerçeklesir.Bir Yildizin Dogusu (1960’lar)Türkan Soray bu filmin ardindan yeni yeni teklifler almaya baslar. Çevirdigi filmlerle, özelikle magazin basinin dikkatini çeker ve ilk kez, dönemin ün yapmis haftalik popüler dergilerinden “Sinema” ya kapak olur (15 Mart 1961, s.18). Ardindan Artist, Büyük Gazete ve Ses Dergilerine..1960 yillarla birlikte Soray’in basari grafigi de yükseliyordu. Artik yasaminda hersey degismekteydi ve bu degisiklik sosyal durumdan fizigine kadar her seyine yansiyordu. Erkeklerden gördügü ilgi ve artan seyirci ilgisi ona güven kazandiriyordu. Artik kararsizliktan kurtulup kadinliga adim atiyordu. Artik daha suh biri halini alacaktir. Bu degisimiyle gerek Yesilçam çevrelerinde gerek seyircisi arasinda büyük bir etki gücüne sahip olur.Ilk Önemli Asama“Aci Hayat” Türkan Soray’in sinema hayatindaki ilk dönüm noktasidir. “Otobüs Yolculari” ile bu dönüm noktasinin ilk kipirtilarina veren Soray “Aci Hayat”la ilk önemli asamasini da geçer. Bu filmindeki rolü digerlerine göre daha tutarli, tip olarak da gerçege daha yakindir. Film o güne kadar yapilmis en basarili, en siirsel görüntülü bir ask filmidir.1963’te çevirdigi bu filmle 1964’te I. Antalya Film Festivalinde en iyi kadin oyuncu ödülünü alir. Ayrica “Aci Hayat” sinema yazarlar tarafindan “yilin filmi” seçilir. Artik izleyicide Soray imgesi olusmaya baslamistir. Senaryo yazarlari onun için öyküler olusturabilir, yönetmenler filmlerini onun üzerine kurabilirler.Hayatina Yön Veren AdamRüçhan Adli’nin Soray’in hayatinda önemli bir rolü vardir. Onu korumus, hep zirvede kalmasinda büyük rol oynamistir. Eylül 1962’de bir film setinde tanisirlar. Rüçhan Adli Soray’dan tam 23 yas büyüktür. Görmüs-geçirmis bir insandi. Soray hep bir babanin sefkatinden ve sevgisinden mahrum büyümüs, bunlara ihtiyaç duymaktadir. Soray’da bu sevgi ve sefkati Adli’da bulur ve 20 yilini onunla birlikte geçirir.Iliskilerinden sonra Soray giderek süzgün bakisli suh bir kadin olmaktan siyrilip, yeni kimligine bürünür ve 1965’lerden baslayarak “Türk sinemasinin bir numarali kadini” olur. Dört büyükler arasinda olup (Fatma Girik, Hülya Koçyigit, Filiz Akin) en çok o tutulmaktadir.SultanSoray’in Sultan olmasinda ve kanunlarinin olusmasinda Adli’nin büyük payi vardir. Adli, Soray’a gönderdigi çiçek buketlerine ilistirdigi kartlarda ya da biraktigi notlarda ona hep “Sultanim” diye hitap eder. (Canim sultanim, hanim sultan.. gibi) Bunlar daha sonra basinda yer alir ve dönemin ünlü gazete ve dergilerinde yayinlanir. Böylece Soray artik Türk sinemasinin da, halkin da “Sultan”i olmaya baslar.Adli’nin onun hayatindaki yeri ve üzerindeki etkisi, özelikle birlikte yasamaya basladiklari 1963 yilindan baslayarak önemini ve agirligini artirir. 1966’nin sonlarina dogru ise birbiri ardina Soray filmleri çevrilir ve ayni haftalarda Beyoglu sinemalarinda vizyona girince durum bir süre için aleyhine gelisir. Ayni haftalarda oynayan Soray’li filmler adeta birbirini vurur. Soray’in böyle bir hataya kurban gitmesinin nedeni ayni yil içinde çok sayida film çevirmesi ve oynadigi filmlerin ayni konulari kapsamasidir.Bir süre sonra aleyhine gelisen bu tehlikeli sarsintiyi güçlükle atlatir ve durumu lehine gelistirip fiyatina zam yapar. Böylece bütün yapimcilar Soray’i kara listeye alirlar. Bu karara göre ona film çevirttirmeyecek, mukavele süresi uzatilmayacak, sinema salonlarinda da filmleri gösterilmeyecektir. O artik Akün, Acar, Arzu, Duru film....gibi büyük sirketlerin de kara listesindedir. Aleyhine gelisen tüm olaylardan sonra Soray kendine bir savunma politikasi bulur ve yapimcilarin karsisina aldigi bazi kararlarla çikip, bu kararlardan da taviz vermeyecektir. Böylece Soray kanunlari olusur.Soray Kanunlari1) Türkan Soray film senaryolarini film çekim tarihinden en az bir ay önce begenir.2) Türkan Soray, Senaryoyu begenmedigi takdirde yeni senaryo verilecektir.3) Her senaryoda begendi mutabakati sarttir.4) Filmde öpüsme ve açik sahneden olmayacaktir.5) Filmdeki modern giysiler Türkan Soray’a tarihsel olanlar ise sirkete aittir.6) Film çekimi Istanbul dahili olup Türkan Soray Istanbul disina çikamaz.7) Çalisma saatleri sabah 8 ile aksam 19 arasidir.8) Pazar günleri Türkan Soray çalismaz.9) Türkan Soray adi jenerik, afis ilan ve sinema fenerlerinde basta ve tek olarak yazilacaktir.10) Filmin her oynadigi yerde 9. madde uygulanacaktir.11) Filmlerin seslendirilmesinde Türkan Soray’in sesi için kendi mutabakati sarttir.12) Sirket filmi kendi hesabina çeker. Eger baska sirketle ortak yapima gidilirse Türkan Soray’in mutabakati sarttir.13) Film renkli ise Türkan Soray’in mutabakati ile çekim günleri uzayabilir.14) Çekilecek filmin rejisörü ve bas erkek oyuncusu için Türkan Soray’in mutabakati sarttir.15) Bu sartlara riayet etmeyen film sirketi 100 bin lira ödemeyi taahhüt eder.16) Ihtilaf vukuunda merci mahkemeleri Istanbul mahkemeleridir.17) Türkan Soray sirketlerden film basina 60 bin lira alir.18) Türkan Soray mecburi gecikmeleri 10 günden fazla beklemez.Dönemine göre bu oldukça agir kosullar, 1967’de son halini alip yazili bir metne dönüstürülür. Türkan’in ünlü ve gise geliri öylesine yüksektir ki, hiçbir firma, yönetmen veya oyuncu ona karsi çikamaz. Türkan Soray’la mukavele yapmak için birbirleriyle yeniden yarisa girerler. Bu kanunlarla Rüçhan Adli, Soray’in, Yesilçam’daki imajini koruma altina alir.Soray’in Sinemamizdaki Yeri1960’larda 4 büyükler saltanati söz konusudur. Fatma Girik; bastan itibaren dinamik canli, “acul”, girisken kolay yilmayan, daha erkeksi, yeni yasama kültürüyle dalga geçen, alt kültüre yakin bir tip, Filiz Akin; daha modern, toplumun Bati’ya dönük yüzüydü. O ince sarisin ve kirilgan kisiligiyle halk kizlarini oynasa da pek inandirici olmayacak, daha çok zengin kizlarini, “burjuva güllerini” temsil ederek biraz farkli bir alana geçecekti. Hülya Koçyigit, genis bir canlandirma yelpazesi ve çok farkli kimliklere bürünme yetenegi olan, her sinifa ait olabilen, kibar evin kizi.Türkan Soray ise; güzel, çekici, alimli bir kadin kisiligi yaratacak ve bunu hem güldürü, hem dramda ayni basariyla sürdürecekti. Sosyal kökenler itibariyla bir uçtan öbürüne, bir kutuptan digerine kolaylikla gidip gelebilecekti. Türk toplumu, sanatçinin halk kizi veya burjuva dilberi tiplemelerini ayni ilgiyle kabul edecekti.Tip olarak da Türk kadinini yansitmaktadir. Türk sinemasinin en güzel resim veren kadin oyuncusudur. Sinemasal açidan zengin, seyirciyi çarpan bir görüntüsü vardir. Halkin içinde gelmesi zor sartlarda büyümesi onu halka daha yakin kilacaktir. Türk sinemasinda hiçbir kadin oyuncu onun gibi çevresinde yaygin bir etkinlige sahip olmamistir. Güzelligi hep abartilidir ama sicakligi da tartisilmaz.Bu özellikleriyle sinemamizda farkli bir yer açar. Diger kadin sanatçilara örnek olmus, uygulamalariyla da takip edilmistir. Sinemada en yüksek fiyata sahip oyuncu olusu, en çok asik olunan kadin olusu, kendine has yasaklar koyusu, her rolün altindan basariyla kalkmasi, farkli güzelligi, sicakligi, bir sultan, bir efsane olusuyla ve diger yönleriyle sinemadaki yerini de belirlemistir.


    Bugüne kadar 203 filmde rol almıştır.




    Türkan Şoray... FİLM ÇEKİMLERİNDE UĞRADIĞI TACİZLERİ ANLATTI!
    turkan_soray_10.jpg
    Türkan Şoray film çekimleri sırasında yaşadığı iki ilginç olayı anlattı

    "Aksaray’da Azap filminin çekimlerinde bir köylüyü oynuyorum. Kucağımda bir bebek ve köylü kıyafetlerimle yürüyorum yürürken de restoranların camları ardındaki yemeklere bakıyorum. Kamera ise yukarılarda bir yerde, kimse görmüyor kamerayı... Sonrasında bir restoranın kapısında durdum ve melül melül bakarken içerden göbekli bir adam geldi ve 'Hadi kadın, Allah versin' diyerek beni kovdu. Bir de Güllü filminin çekiminde yaşadım. Galata Köprüsü'ndeki çekimde yine köylü kıyafetleriyle şaşkın şaşkın etrafa bakarken -ki bu sahne filmde de var. Her zaman gösteriyorum izlerken- Bir adam benim yanıma geldi 'Hişt hişt' dedi, ardından da 'Gel benimle götüreyim seni' dedi... Çekim devam ediyordu, ne yapacağımı bilemedim ama adam 'Seni götürürüm, her şeyi alırım sana' demeye devam etti... Çok zordu...



    Sinema sanatçısı Türkan Şoray, en büyük hayalinin kendisinin yöneteceği bir filmde kızı Yağmur ile oynamak olduğunu söyledi.

    Özel bir televizyon kanalının, Balıkesir'in Edremit ilçesine bağlı Güre beldesinde çekimlerini yaptığı 'Aşk Beklemez' adlı filmde başrol oynayan Şoray, çekimler için geldiği beldede basın toplantısı düzenledi.

    Film çekimleri nedeniyle yaz aylarını Edremit Körfezi'nde geçireceğini belirten Şoray, 'Aşk Beklemez'in çekimlerinin tamamlanmasının ardından 90 dakikalık yeni bir televizyon filminde daha rol alacağını kaydetti.

    Şoray, şöyle konuştu:

    ''Onun oyuncu olup olmayacağını bilemiyorum. Üniversiteden bu sene mezun oldu. En büyük hayalim kızım Yağmur ile bir sinema filminde oynamak ve o filmi yönetmek. Kendisine vereceğim rolü başarıyla yapacağına inanıyorum, çünkü anne de baba da oyuncu. Bizim genlerimizden almıştır mutlaka.

    Kızım ile yapmayı düşündüğüm film ise Yağmur'un yaşındaki bir genç kızın yaşamını anlatacak bir film olacak.''

    Yeni yetişen genç nesle güvendiğini, Atatürk ilke ve inkılapları doğrultusunda yetişen gençler sayesinde Türkiye'nin önünün açık olduğunu ifade eden Şoray, bir gazetecinin 'size benziyor' dediği kızı Yağmur'un da oyuncu olup olmayacağını sorması üzerine, kızının kendisine benzetilmesinden çok hoşnut olduğunu ifade etti.



    Bu da geçer, Ya Hû!

  2. #2
    En Nazik Üye Vesaire_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Ocak.2011
    Mesajlar
    1.531

    Standart Cevap: Türkan Şoray

    sultanın havasıda bir başka ben sarışın severim ama olsun

  3. #3
    Onursal Üye Firuze_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Mart.2010
    Nereden
    maviliklerde
    Mesajlar
    2.766

    Standart Cevap: Türkan Şoray

    Filmografisi
    Oyuncu Olarak
    Suna – 2007
    Hayatımın Kadınısın – 2006
    Aşk Beklemez – 2006
    Cemile – 2006
    Mürüvvetsiz Mürüvvet – 2004
    Gönderilmemiş Mektuplar – 2002
    Tatlı Hayat – 2001
    İkinci Bahar – 1998
    Nihavend Mucize – 1997
    Gözlerinde Son Gece – 1996
    Yer Çekimli Aşklar – 1995
    Bir Aşk Uğruna – 1994
    Tatlı Betüş – 1993
    Şahmaran – 1993
    Menekşe Koyu – 1991
    Soğuktu Ve Yağmur Çiseliyordu – 1990
    Berdel – 1990
    Ölü Bir Deniz -1989
    Ada – 1988
    Rumuz Goncagül – 1987
    On Kadın – 1987
    Gramofon Avrat – 1987
    Hayallerim, Aşkım Ve Sen – 1987
    Bir Kadın Bir Hayat – 1985
    Körebe – 1985
    Bir Sevgi İstiyorum – 1984
    Seni Seviyorum – 1983
    Metres -1983
    Seni Kalbime Gömdüm – 1982
    Mine – 1982
    Yılanı Öldürseler – 1981
    Tabancamın Sapını Gülle Donatacağım – 1980
    Gurbetçiler – 1980
    Küskün Çiçek – 1979
    Hazal – 1979
    Aşk ve Nefret – 1979
    Tatlı Nigar – 1978
    Cevriyem – 1978
    Bir Aşk Masalı – 1978
    Sultan – 1978
    Dila Hanım – 1977
    Baraj – 1977
    Selvi Boylum, Al Yazmalım – 1977
    Devlerin Aşkı – 1976
    Bodrum Hakimi – 1976
    Deprem – 1976
    Acele Koca Aranıyor – 1975
    Açlık – 1974
    Çılgınlar – 1974
    Yüreğimde Yare Var – 1974
    Şenlik Var / Bal Kız – 1974
    Dert Bende – 1973
    Gazi Kadın / Nene Hatun – 1973
    Namus Borcu – 1973
    Yalancı / Çok Yalnızım – 1973
    Asiye Nasıl Kurtulur? – 1973
    Sultan Gelin – 1973
    Azap – 1973
    Güllü Geliyor Güllü – 1973
    Mahpus – 1973
    Çile – 1972
    Vukuat Var – 1972
    Sisli Hatıralar – 1972
    Dönüş – 1972
    Zulüm – 1972
    Cemo – 1972
    Bir Genç Kızın Romanı – 1971
    Gülüm, Dalım, Çiçeğim – 1971
    Bir Kadın Kayboldu – 1971
    Güllü – 1971
    Yedi Kocalı Hürmüz – 1971
    Unutulan Kadın – 1971
    Mavi Eşarp – 1971
    Melek Mi Şeytan Mı? / Asrın Kadını – 1971
    Ateş Parçası – 1971
    Gelin Çiçeği – 1971
    Sevmek Ve Ölmek Zamanı – 1971
    Mağrur Kadın – 1970
    Herkesin Sevgilisi – 1970
    Merhamet – 1970
    Birleşen Yollar – 1970
    Mazi Kalbimde Yaradır – 1970
    Tatlı Meleğim – 1970
    Ağlayan Melek – 1970
    Hayatım Sana Feda – 1970
    Kara Gözlüm – 1970
    Arım, Balım, Peteğim – 1970
    Buğulu Gözler – 1970
    Bülbül Yuvası – 1970
    Günah Bende mi? – 1969
    Ateşli Çingene – 1969
    Seninle Ölmek İstiyorum – 1969
    Sana Dönmeyeceğim – 1969
    Sonbahar Rüzgarları – 1969
    Kölen Olayım – 1969
    Buruk Acı – 1969
    Aşk Mabudesi – 1969
    Bana Derler Fosforlu – 1969
    Fosforlu Cevriyem – 1969
    Kadın Değil, Baş Belası – 1968
    Kadın İntikamı – 1968
    Ağla Gözlerim – 1968
    Artık Sevmeyeceğim – 1968
    Aşk Eski Bir Yalan – 1968
    Dünyanın En Güzel Kadını – 1968
    Kadın Severse – 1968
    Hapishane Gelini – 1968
    Ayşem – 1968
    Abbase Sultan – 1968
    Vesikalı Yarim – 1968
    Kahveci Güzeli – 1968
    Tapılacak Kadın – 1967
    Her Zaman Kalbimdesin – 1967
    Kara Duvaklı Gelin – 1967
    Kelepçeli Melek – 1967
    Ölümsüz Kadın – 1967
    Sinekli Bakkal – 1967
    Ağlayan Kadın – 1967
    Ana Döndü – 1967
    Ayrılsak da Beraberiz – 1967
    Bir Soförun Gizli Defteri – 1967
    Bir Dağ Masalı – 1967
    Çamaşırcı Güzeli – 1966
    El Kızı – 1966
    Eli Maşalı – 1966
    Ferhat ile Şirin – 1966
    Günahkar Kadın – 1966
    Karanfilli Kadın – 1966
    Meyhanenin Gülü – 1966
    Siyah Gül – 1966
    Düğün Gecesi – 1966
    Anaların Günahı – 1966
    Meleklerin İntikamı – 1966
    Kenarın Dilberi – 1966
    Çalıkuşu -1966
    Akşam Güneşi – 1966
    Sana Layık Değilim – 1966
    Altın Küpeler – 1966
    Vahşi Gelin – 1965
    Veda Busesi – 1965
    Garip Bir İzdivaç – 1965
    Hayatımın Kadını – 1965
    Siyah Gözler – 1965
    Sürtük – 1965
    Komşunun Tavuğu – 1965
    Seven Kadın Unutmaz – 1965
    Elveda Sevgilim – 1965
    Ekmekçi Kadın – 1965
    Öksüz Kız – 1964
    Bomba Gibi Kız – 1964
    Yılların Ardından – 1964
    Bücür – 1964
    Gençlik Rüzgarı – 1964
    Gözleri Ömre Bedel – 1964
    Kader Kapıyı Çaldı – 1964
    Macera Kadını – 1964
    Anasının Kuzusu – 1964
    Kızgın Delikanlı – 1964
    Fıstık Gibi Maşallah – 1964
    Mualla – 1964
    Dağların Aslanı – 1964
    Adanalı Tayfur Kardeşler – 1964
    Ayşecik Canımın İçi – 1963
    Genç Kızlar – 1963
    Badem Şekeri – 1963
    Bütün Suçumuz Sevmek – 1963
    Çalınan Aşk – 1963
    İki Kocalı Kadın – 1963
    Sayın Bayan – 1963
    Küçük Beyin Kısmeti – 1963
    Çapkın Kız – 1963
    Acı Aşk – 1963
    Beni Osman Öldürdü – 1963
    Köroğlu-Dağlar Kralı – 1963
    Adanalı Tayfur – 1963
    Ne Şeker Şey – 1962
    Ümitler Kırılınca – 1962
    Dikmen Yıldızı – 1962
    Kırmızı Karanfiller – 1962
    Allah Seviniz Dedi – 1962
    Zorlu Damat Gönül – 1962
    Aşk Yarışı – 1962
    Bardaktaki Adam – 1962
    Bir Haydut Sevdim – 1962
    Billur Köşk – 1962
    Lekeli Kadın – 1962
    Acı Hayat – 1962
    Biz de Arkadaş mıyız? – 1962
    Kardeş Uğruna – 1961
    Afacan – 1961
    Aşk Ve Yumruk – 1961
    Dikenli Gül – 1961
    Gönülden Gönüle – 1961
    Kaderin Önüne Geçilmez – 1961
    Sevimli Haydut – 1961
    Utanmaz Adam – 1961
    Hatırla Sevgilim – 1961
    Siyah Melek (Zincirler Kırılırken) – 1961
    Melekler Şahidimdir – 1961
    Otobüs Yolcuları – 1961
    Köyde Bir Kız Sevdim – 1960
    Güzeller Resmi Geçidi – 1960
    Aşk Rüzgarı – 1960

    Yönetmen Olarak
    Yılanı Öldürseler – 1981 (Şerif Gören’le birlikte.)
    Bodrum Hakimi – 1976
    Azap – 1973
    Dönüş – 1972

    Güftesini yazdığı şarkı (Kaynak: TRT arşivi)
    Şarkı: Buruk Acı
    Makam: Segah
    Güfte: Türkan Şoray
    Beste: Teoman Alpay


    Benim ayağımın altıda müsait. Başımın üstüde...

    Nerede duracağını kendin belirle...



  4. #4
    Onursal Üye Firuze_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Mart.2010
    Nereden
    maviliklerde
    Mesajlar
    2.766

    Standart Cevap: Türkan Şoray





























































    Benim ayağımın altıda müsait. Başımın üstüde...

    Nerede duracağını kendin belirle...



  5. #5
    Onursal Üye Firuze_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Mart.2010
    Nereden
    maviliklerde
    Mesajlar
    2.766

    Standart Cevap: Türkan Şoray


    “Sevgi neydi? Sevgi insan eliydi, sevgi iyilikti, sevgi emekti.” (Asya)

    Asya’nın (Türkan Şoray) tiradı, İlyas’ın (Kadir İnanır) vefasızlığına direkt bir yanıttır burada. Şiir gibi kulaklarda çınlayan bu içmonolog; seyirciye dönüktür, seyirciden yorum bekler.

    Sevgiyi emek gibi kutsal bir sözcükle ilişkilendiren bu naif bakış açısı, dolaylı yoldan maddi yaşam pratiklerine de vurgu yapar. İlyas, Asya’yı, beraberinde de Samet’i -yani oğlunu- terk etmiştir. Asya’yı -savunmasız bir kadını- “yarım” bırakmıştır. Ondan “sevgi”sini çekince Asya’nın kolu kanadı kırılmıştır. “Yarım” kalan Asya; Cemşid’e (Ahmet Mekin) sığınmış, “bütünlüğe” ulaşmaya çabalamaktadır. İlyas tertemiz “sevgi” için yeterince emek vermemiştir.


    Şöyle der İlyas, içinden: “Gözlerime bak sevdiğim, gözlerime bak. Seni çok özledim.”

    Özlemiştir Asya’yı İlyas, hem delicesine seviyordur; fakat Asya’nın belirttiği üzere “Cemşid, kaderlerini çizmiştir.”



    Üstelik Asya’nın, “Samet ona baba demişti, Cemşid’i babalığa seçmişti.” sözleri hiçbir şeyin eskisi gibi olmayacağını belli eder. Yani ok yaydan çıkmıştır artık, geriye dönüşün mümkünü yoktur.

    Yine de içinden şöyle geçirir Asya: “Hala seviyorum, unutamamışım belli ki.”

    Sanki Asya’yı işitmiş gibi Cemşid de şöyle soruyordur içinden: “İlk kocasını unutabilir mi?” Ve ekler: “Hala onu bekliyor.”

    Tereddüt devam ediyor, Asya’nın içinde fırtınalar kopuyordur: “Çekip gitsem diyordum… Yeni bir hayata başlamak istiyordum”… “Neden döndün buralara? Ne yaparım ben şimdi. Allahım, ne yaparım?”

    Ağlar, sessizce ağlar Asya.

    Ve eyvah, Samet girer devreye:

    — Bu amca kim anne?

    “Yapamıyorum” der içinden Asya.

    İlyas’a -babası olduğunu bilmediği adama- şöyle sorar Samet:

    — Başına n’oldu, seni dövdüler mi?… Adın ne senin?

    — İlyas

    — Babamın arkadaşı mısın?

    İçinden “Oğlum!” der İlyas.

    Bu kez;

    — Oğlunuz mu? diye sorar İlyas, Cemşid’e.

    (Arafta kamıştır İlyas)

    — Oğlum der Cemşid.

    Ve İlyas, şöyle sorar kendine: “Kimim ben, neyim?” Bu soru, varoluş sebebini aşk ve birliktelikle, dolayısıyla ailenin “birleştirici” yapısıyla açıklayan bir duruma işaret eder. Giderek kimlik kargaşasına da dönüşür. İlyas kimdir? Samet’in “amca” dediği biri midir? Yoksa Samet’in gerçek babası mıdır? Aradan geçen zaman kan bağını silip atmış mıdır?

    Aslında her şey olması gerektiği gibidir.

    Geriye dönüşün mümkünü yoktur ve nitekim öyle olur.

    Film farklı bir “mutlu son”la biter.



    Benim ayağımın altıda müsait. Başımın üstüde...

    Nerede duracağını kendin belirle...



  6. #6
    Onursal Üye Firuze_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Mart.2010
    Nereden
    maviliklerde
    Mesajlar
    2.766

    Standart Cevap: Türkan Şoray




    Kadir İnanır, finalin çekileceği günün öncesinde gece hiç uyumamış. Finaldeki yorgun, bitmiş gözlerin sebebi biraz da buymuş.Yıllar sonra (Galiba Marziye çekilirken) filmlerinde neden Al Yazmalım’daki gibi bakmadığını sormuşlar İnanır’a. O da “ O zaman karşımda Türkan Şoray vardı.” demiş.




    Benim ayağımın altıda müsait. Başımın üstüde...

    Nerede duracağını kendin belirle...



  7. #7
    Onursal Üye Firuze_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Mart.2010
    Nereden
    maviliklerde
    Mesajlar
    2.766

    Standart Cevap: Türkan Şoray

    Bence o hala yaşayan en güzel SULTAN...Teşekkürler flu...Emeğine sağlık...



    Benim ayağımın altıda müsait. Başımın üstüde...

    Nerede duracağını kendin belirle...



  8. #8
    gogeselam - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Şubat.2009
    Mesajlar
    19.255

    Standart Cevap: Türkan Şoray

    Alıntı Firuze_ Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bence o hala yaşayan en güzel SULTAN...Teşekkürler flu...Emeğine sağlık...


    Kesinlikle tam bir Sultan, güzelliği, zerafeti, sanatı
    Konuya verdiğin destek için ben teşekkür ederim Firuze.



    Bu da geçer, Ya Hû!

  9. #9
    En Sempatik Üye Nar Çiçeği - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Şubat.2009
    Nereden
    Adana
    Yaş
    28
    Mesajlar
    13.177

    Standart Cevap: Türkan Şoray

    Ben Türkan Şoraya hafiften benzermişim bunu bikaç kişi dile getirmişti ay mutlu olmuştum

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  
müslüman sohbet, islami forum sohbet oyun